Jeszcze do niedawna darmowe gry, tak zwane free-to-play, nie cieszyły się specjalnym uznaniem wśród graczy, a i wydawcy traktowali je nieco po macoszemu. Rynek tego typu gier rozwinął się jednak w błyskawicznym tempie. Okazało się, że twórcy popularnych tradycyjnych gier nie nadążają za trendami. Zaproponowane przez nich wersje tradycyjnych gier w odmianie free-to-play nie spełniają oczekiwań graczy i odstają od konkurencji. Rozwój rynku gier typu free-to-play okazał się prawdziwą szansą dla niewielkich wydawców.
Przez wiele lat pozostawali oni w cieniu, skupiając się właśnie na tworzeniu gier tego typu. Dzięki temu kiedy gracze docenili gry typu free-to-play a na rynku zapanował prawdziwy boom na takie wydawnictwa, mogli oni zaoferować dopieszczone, w pełni satysfakcjonujące produkty, takie jak na przykład rewolucyjny World of Tansk. Tymczasem giganci rynku tradycyjnego wydawali się zaskoczeni takim obrotem sytuacji, a ich oferta sprawiała wrażenie przygotowanej „na szybko” i najzwyczajniej w świecie nieprzemyślanej.
Najnowsze komentarze